Jäihin putoaminen olisi viimeistellyt katastrofin.
Seuraavana päivänä kun kaapelinkorjausjoukkoa ei kuulunut ja tiesin, että pimeä tulee aikaisin, soitin taas sähköyhtiön vikapalveluun. Jonotin yli puoli tuntia ja kun joku viimein vastasi, mielestäni suht välinpitämättömänä ja kliseisin, ulkoaopituin lausein, kiukkuni purkautui pidäkkeettömästi.
On surullista, että elämme maailmassa, missä on turvauduttava aggressiiviseen kommunikointiin tullakseen kuulluksi. Juuri ennen pimeää saapui korjaustiimi paikalle ja illalla nautin jo taivaallisesta sähkövalosta.
On surullista, että elämme maailmassa, missä on turvauduttava aggressiiviseen kommunikointiin tullakseen kuulluksi. Juuri ennen pimeää saapui korjaustiimi paikalle ja illalla nautin jo taivaallisesta sähkövalosta.
Täytyy vielä kertoa kommunikaatiosta Soneran vikapalvelun kanssa, sillä laajakaistalanka meni samassa rytäkässä. Puhelimeen vastasi luultavasti aikuinen naishenkilö savoksi. Hän puhui selvästi vain minulle, eikä ladellut muistilapulta asiakaspalvelufraaseja. Hän osasi tyynnyttää asiakkaan luomalla tunteen, että asia otettiin vakavasti ja todennäköisesti hoituu tuotapikaa. Täydellinen ammattilainen, jollaisia en ole aiemmin tuon yhtiön palvelunumeroista tavannut. Julkisuuskuvan vuoksi kannattaisi palkata enemmän tuollaisia osaajia.
Nero oli tietysti hyvin onnellinen kun pääsi itsekseen ulkoilemaan.
Nero oli tietysti hyvin onnellinen kun pääsi itsekseen ulkoilemaan.
Autuasta oloa toi myös ihana ystäväni, joka halusi tarjota minulle aterian ja pakkasi vielä eväätkin mukaan työsunnuntaita varten. Lämpimät kiitokset, Leena!
Lämpimästi tervetuloa Autuaan olon piiriin, Minna!
Kaikille hyvin virtaavaa sunnuntaita!
Ihana kuulla, että sinulla on jo sähköt ja kisukin voi ulkoilla vaaratta! Mukavaa kolmatta adventtia!
VastaaPoistaKiitos! Kyllä tuntuu taas turvalliselta.
PoistaIhana Nero mietteliäänä.
VastaaPoistaHyvää sunnuntaita teille ♥
Kiitos! Ipadilla tulee vähän heikkoja kuvia, varsinkin pimeässä, mutta kiva kun on jokin väline käytettävissä.
PoistaKerrankin voin olla ylpeä savolaisuudestani. ;)
VastaaPoistaOnneksi teillä on jo kaikki hyvin.
Savolaisuudessa ei ole mitään vikaa. Tässä tapauksessa se oli pelkkää plussaa, inhimillisyyttä.
PoistaHyvä että kaikki taas hyvin.Hyvää 3 advettipyhää.♥
VastaaPoistaKiitos, Ritva! Nyt on hyvin ja vielä kun saadaan laajakaista toimimaan on elämä palannut normaaliin uomaansa.
PoistaMinä niin pahoitin mieleni pari viikkoa sitten kun maassa lojunut sähkökaapeli koitui hirvikoiran kohtaloksi. Karmeaa piittaamattomuutta! Onneksi pidit huolen Nerosta ja hoidit sähkömiehet paikalle. Hyvää sunnuntaita teille!
VastaaPoistaMuistin tuon uutisen ja siksikin olin huolissani, ettei mitään vahinkoa tapahtuisi. Eläinten puolesta olin erityisen huolissani, ettei vain vieras kissa, koira tai villieläin joudu sähköansaan. Eihän tuollaisen saa antaa lojua vaarana.
PoistaMukavaa, antoisaa sunnuntaita teille molemmille ! :)
VastaaPoistaKiitämme, loikoilemme juuri sohvalla päällekkäin :) olen viime päivinä saanut valtavasti terapeuttista leipomista Nerolta.
PoistaVoihan kehvatsu sentään, sanoisi Tonttu Toljanderikin!
VastaaPoistaSe on se välinpitämättömyys, joka sytyttää hetkellä, jolloin apu pitäisi olla paikalla luonnostaan! Voin kyllä kuvitella tilanteen. Ja paikallaanhan se oli, koska tulivat sitten paikalle, vielä samana päivänä!
Savolaisilla on empatiakykyä vielä tallella;)
Varmaan on mahdollista antaa palautettakin. Ja jos tietää virkailijan nimenkin, menee palaute sen nimiin, jolle se kuuluu;)
Tulin kuulluksi ja sain asiat tapahtumaan, mutta ikävä kyllä vasta tulistuttuani. Se juuri se empatian tunne, joka rauhoitti tilannetta. Etsinkin jo kanavaa, minne voisin jättää palautetta. Ikävä kyllä en muista minua palvelleen henkilön nimeä, mutta se selviää, sillä onhan tiedossa kuka kirjasi vikailmoituksen. Joskus kyselevät palautetta jälkikäteen.
PoistaEilen oli just juttua asiakaspalvelijoista ja asiakaspalvelun tasosta, joka on valitettavan alhaista monissa paikoissa. Ei tervehditä eikä hymyn hymyä saa asiakas osakseen. Siitä jos lähdettäisiin liikkeelle ensimmäiseksi...
VastaaPoistaUseimmat firmat ovat kyllä tietoisia asiakaspalvelun merkityksestä ja yrittävät kovasti tähdentää sitä työntekijöilleen. Hyvällä ja ystävällisellä palvelulla on valtava merkitys yrityksen imagolle.
Poistakylläpäs teitä on koiteltu !
VastaaPoistane etelän myrskyt ei ole onneksi meille lappiin asti yltäneet !
Meillä on ollut myrskyisää! Kuulinkin, että olitte säästyneet näiltä riepotuksilta. Hyvä niin.
PoistaIhan läheisessä muistissa on itsellänikin yli vuorokauden sähköttömyys. Miten ihanalta se valo ja lämpö tuntuikaan , kun se lopulta palasi. Toivottavasti sähköt ja Sonera toimii nyt jatkossa.
VastaaPoistaItsestäänselvyyksinä pidettyjä asioita oppii arvostamaan kun ne otetaan pois. Katselin tuossa jo paria puuta, jotka olisi ehkä hyvä kaadattaa, etteivät vastaisuudessa tee samaa temppua.
PoistaVarmasti sähköä osaa arvostaa taas eri tavalla kun on vähän aikaa ilman, etenkin pimeimpään vuodenaikaan! Onneksi saitte takaisin. Ja Nerokin rauhoittui :) Rapsutuksia söpöliinille!
VastaaPoistaNero viilettää taas ulkona, taisi jäädä hommia rästiin rokulipäivinä :) Välitän rapsutukset kun prinssi palaa.
PoistaMukavaa kuulla, että sinun ja Neron elämään on saatu jälleen sähköt. On tosiaan omituista, että aina pitää huutaa ja raivota saadakseen palvelua, joka oikeastaan meille kuuluu. Tai hälyttää media tekemään juttua hoitoa tarvitsevasta vanhuksesta, jotta hänelle saadaan lain mukainen apu. Joskus tosiaan tilannetta auttaisi, että puhelimen toisessa päässä olisi ihan oikea ihminen isolla I:llä.
VastaaPoistaLuulisi tosiaan, että hengenvaarallinen kaapeli tultaisiin korjaamaan pikaisesti. Ymmärrän kyllä, että myrskyn jälkeen on paljon korjattavaa, mutta hengenvaara kotipihassa on stressaavaa kun kuka tai mikä tahansa voi tulla uteliaana tarkastelemaan tilannetta. Media toimii monien asioiden vahtikoirana, olen myös oppinut, että tulosta ei synny jos ei ole sinnikäs ja vaativainen. Vanhusten tilannekin on tullut tutuksi ja joskus tuntui, että asioiden hoitaminen oli kokopäivätyötä. Varmasti on ihan kamalia asiakkaitakin langan päässä, mutta kun ei normaali, asiallinen linja tuo tulosta.
PoistaOivoi, kylläpäs on taas kissan viiksiä kiristellyt siellä! :(
VastaaPoistaMutta hyvä, että saitte sinne valaistuksen autuuden ja ennenkaikkea prinssi pääsee nauttimaan retkistään yksin.
Täällä meillä riittänyt että myrsky vei sähköt, vaan meni myös kone rikki. No mitäpä sillä ilman sähköjä pitkään tekisikään. Vihdoin ehkä taas radiolla turvallisesti, kone toistaiseksi korjattuna.. :)
Lämpöistä adventtia sinne! :)
Kiitos! Voi harmi, onneksi sait koneen kuntoon. Sähköt räpsivät pitkin iltaa kun yritin tehdä töitä ja jotkut ohjelmat sekosivat äkkipysähdyksistä vaatien uudelleenasennusta. Pelkäsin suuresti, että koko masiina tekee lakon. Onneksi kuitenkin toimii taas.
PoistaAsiakaspalvelu on parhaimmillaan silloin kun tuntee että ihminen kohtaa ihmisen. Aina näin ei valitettavasti ole! Onneksi vaaratekijä on nyt poistettu.
VastaaPoistaTuntuu taas turvallisemmalta ja Nero ottaa vahinkoa takaisin. Kommunikaatiotavalla on paljon merkitystä varsinkin ihmisten pulaa koskevissa asioissa.
PoistaHienoa, että teillä on sähköt kunnossa ja toivottavasti myrskyjä ei tule pitkään aikaan!
VastaaPoistaSe on niin valitettavaa, että nykyaikana pitää erikseen vaatia palveluja mm. terveydenhoitoa. Tuntuu, että asiat eivät järjesty ilman, että polkee jalkaa.
Toivotaan, että myrskyt pysyvät nyt poissa. Sairailla ja vanhuksilla ei usein ole voimavaroja polkea jalkaa, siihenkin tarvitaan apua. Joskus tuntuu, että yhteiskunta on varakkaampi kuin koskaan, mutta perusasioihin ei ole varaa. Tärkeintä on voiton maksimointi.
Poista