14.4.2017

Loistokasta ja luokatonta palvelua

Auto oli jokin aikaa sitten katsastuksessa, se hyväksyttiin ajokelpoiseksi, mutta hieman huomautettavaakin löytyi. Kun kävin vaihtamassa suvikumit alle, alkoi kotiin palatessa menopelistä kuulua vaarallista kolinaa. Soitin kylän korjaamolle:
– Olisiko mahdollista saada vika katsottua mahdollisimman pian?
– Milloin voit tuoda auton tänne?
– Vaikka heti.
– Miten pääset täältä kotiin?
(Korjaamo sijaitsee noin 10 km päässä)
- Voisin ehkä kävellä tai tilata taksin.
– Soitan sinulle kohta takaisin.
Hetken päästä: Voitsitko tulla kello x, niin saat täältä kyydin kotiin.
– Kiitos paljon, tulen silloin.
Vein auton ja minut kyyditettiin kotiovelle mukavasti jutustellen.

Torstaina automies soitti ja kertoi, että katsastusmiehen huomauttama vika oli korjattu, mutta  kolinan syy oli vähän vakavampi juttu, eikä sitä saisi korjattua ihan heti, kun on nämä pyhät ja osiakin pitää tilata.
– Pärjäisitkö pyhät ilman autoa?
– Enköhän minä pärjää.
– Ehditkö käydä kaupassa?
– En ehtinyt, ajattelin mennä tänään.
– Pitäisikö sinua tulla käyttämään kaupassa?
– Kiitos, teillä on loistava palvelu, mutta pääsen kyllä polkupyörällä ostoksille.
– Oikein hyvää pääsiäistä, palataan asiaan tiistaina.
– Kiitos samoin, lähden pumppaamaan pyörän kumeja.
Autossa oli vakavasti ajoturvallisuuteen vaikuttavia vikoja, onneksi ilmeni kotikulmilla eikä kovassa vauhdissa moottoritiellä. Jarrutkin olivat aika loppu, sen huomasin itse kun kesärenkaat olivat taas alla. Ihmettelen, etteivät viat ilmenneet katsastuksessa.

Toisenlaista palvelua tarjoaa DNA. Olen joutunut soittamaan sinne useasti puolentoista kuukauden ajan, koska he eivät ole pystyneet toimittamaan minulle tarvitsemaani päätelaitetta. Asia luvataan hoitaa ystävällisesti joka kerta ja minulle luvataan soittaa takaisin kun laite on noudettavissa. Mitään ei kuitenkaan tapahdu. On äärimmäisen turhauttavaa kuunnella lupauksia, jotka tietää turhiksi. "Emme voi täällä nyt enempää, mutta laitan tästä viestiä eteen päin..." jne. Piti taas tulistua, vaatia ja uhkailla, jotta saa yksinkertaisen asian hoidettua. En luovuttanut tekoystävällisen välinpitämättömyyden edessä ja lopulta minulle luvattiin lähettää päätelaite kotiin ja vaadin vielä rahallisen korvauksenkin operaattorin töppäilystä. Ei ihme, että operaatoreiden asiakaspalvelut ovat kuormitettuja kun samasta asiasta joutuu huomauttamaan lukuisia kertoja, ilman  tulosta.

Myös Postin palvelu on melko takkuista. Aloin yllättäen saada runsaasti karhulaskuja ja monenlaisia huomautuksia maksamattomista laskuista. Kävi ilmi, että Posti oli jakanut kirjeeni väärään paikkaan, enkä koskaan saanut osaa posteistani. Kaikkia maksuja ei vielä ole mahdollista saada e-laskuna. Otin tietysti yhteyttä firman asiakaspalveluun, josta pahoiteltiin, luvattiin korjata asia jne... Kun valitin minulle koituneista turhista huomautus- ja karhumaksuista, minulle luvattiin lähettää korvaukseksi kymmenen ikimerkkiä. En tyytynyt tähän vaan otin Postiin yhteyttä asiakaspalvelun ohi ja vaadin rahallisen korvauksen minulle aiheutuneista turhista maksuista. Sen myös sain.

Meidän kylän autokorjaamo voisi konsultoida firmoja asiakastyytyväisyyden lisäämisessä ja hyvän palvelun kehittämisessä.
Poljin 6 kilometrin päähän kauppaan, mutta sen verran talviterässä olin, että suurimmat ylämäet piti taluttaa pyörää. Mutta toiseen suuntaan ylämäet olivat alamäkiä.
Nyt lähdemme prinssin kanssa pihapuuhiin, aurinkokin paistaa vaihteeksi.
Iloista pääsiäistä kaikille!

56 kommenttia:

  1. Minullekin on kertynyt samantapaisia asiakaspalvelukokemuksia kuin sinulla DNA:sta ja Postista. Ottaa pattiin, että yhden asian hoitamiseksi pitää aina uudestaan ja uudestaan itse palata asiaan, kun mitään ei tapahdu. Tai jos tapahtuu, niin kukaan ei tarjoudu edes hyvittämään vääryyttä. Sitä hyvitystäkin pitää osata itse vaatia. Hyvä kuitenkin, että kotikontusi autokorjaamossa homma on hanskassa! Ja auto taas kohta turvallisessa ajokunnossa. Hyvää pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minua harmittaa, että ystävällisellä puheella ei saa asiaansa hoidettua. Mitä meistä kertoo se, että vain tiukkasävyinen argumentointi tuottaa tulosta ja korvauksen saa vasta kun osaa vedota oikeuksiinsa tai uhkaamalla viedä asia eteen päin. Mitä hyötyä firmalle on asiakaspalvelusta, joka on ystävällistä, mutta täysin osaamatonta ja tehotonta? Onneksi jossain on ymmärretty palvelun merkitys ja hiottu se huippuunsa :)

      Poista
  2. Iloista pääsiäistä! Meille on käynyt postin kanssa ihan sama juttu, aloimme ihmetellä karhukirjeitä. Onneksi niitä ei ehtinyt tulla montaa. Samoin jossain kohtaa tuli posti aina ryttyisenä, likaisena ja tallottuna, se näkyi selvistä kengänjäljistä.
    Onneksi sentään jossain osataan palvelu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Postilla on niin kiire kehittää oheispalveluita, että päätehtävä tuntuu unohtuvan. Yritän käyttää mahdollisimman paljon lähipalveluita, jotta ne säilyisivät täällä syrjäkylillä. Asiakkaan huomioonottaminen täällä on myös ihan huippua, jopa jotkut ystäväni Helsingistä tulevat tänne käyttämään erinomaisia ja vaivattomia palveluita.

      Poista
  3. Sama täällä...samanlaista asiakaspalvelua olen saanut...siis kuten nuo Dna ja Posti.
    Puhelimessa ystäväillisesti luvataan ummet ja lammet, mutta siihen se sitten jääkin...puhelimethan nauhoitetaan..:)
    Ed. viikolla tuohduin terveyskeskukseen sen verran, että jätin kirjallisen valituksen. MEilla on oma tk täällä Piikkiössä, mutta nykyisin sinne ei pääse soittamaan, kuin Kaarinan tk:n kautta. Aloitin soittamaan Kaarinaan löhdettyäämme Turusta kotiin päin. MAtkaa tuollaiset 18 kilsaa..liikennevaloja ja muita pysähdyksiä. Lopetin jonottamisen Piikkiön tk:n pihalla. Piikkiössä oli rauhallista, eikä ketään ollut puhelimessa, joten olisin saanut hoidettua asian heti! Olin niin tohtunut, että näin melkein punaista.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhelut nauhoitetaan palvelun parantamiseksi. Niin tosiaan, mitataan ystävällisyyttä, muttei tehokkuutta. Heti perään tulee viesti, jossa pyydetään arvioimaan palvelun tasoa. Jos olet soittanut ensimmäisen kerran ja saanut ystävällistä palvelua, etkä vielä aavista, että lupaukset ovat katteettomia, voi helposti arvioida palvelun hyväksi. Mutta kun et luovuta ja vaatimuksesi ja faktat äänitetään myös, sitten alkaa tapahtua. Miksi vasta sitten? Terveydenhuollon puolella asiat ovat menneet pahasti pieleen. Järjettömillä ratkaisuilla luodaan raskas ja toimimaton systeemi. Tämä tuntuu pelottavalta, koska kyseessä voi olla ihmishenki. Meiltä vietiin hyvin toimiva tk pois ja terveyspalveluihin on nyt todellä pitkä matka. Se lisää asukkaiden turvattomuuden tunnetta.

      Poista
  4. Olipa harvinaisen loistavaa palvelua autokorjaamossa! Minullekin on alkuvuodesta käynyt niin, että alkuperäinen lasku ei koskaan tullut perille, vaan vasta maksuhuomautus.Ei hyvä... mutta jos pääjohtajan palkkaa korottaisi, niin ehkä se auttaisi. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noin loistavan palvelun edessä aivan häkeltyy. Oma ajattelu ja toisen ihmisen huomioon ottaminen alkaa olla harvinaista vaikka se olisi valtava kilpailuetu mille firmalle tahansa. Postin suhteen epäilin ensin itseäni, ajattelin hukanneeni alkuperäisen laskun. Mutta kun asia toistui, ymmärsin, että vika on jossain muualla.

      Poista
  5. Onkohan mulla ollut joskus sama autokorjaamo? Ihan upeaa saada kyyti ovelleen ja olisivat käyneet hakemassa minut kun auto on valmis. Sain muun kyydin siihen asiaan. Ja valitettavasti tämä geneettinen firma on tuottanut itselleni aikoinaan harmaita hiuksia sen verran, että piti turvautua kuluttaja-asiamieheen. Ja sen jälkeen en ole kyseiseen firmaan ollutkaan yhteydessä. Ihmettelen, ettei asiakaspalvelupisteissä ole kenelläkään mitään toimivaltaa tehdä mitään, vaan hekin soittavat jollekulle pääpaikalle ja vastaukset ovat aina yhtä tyhjän kanssa. Kun asiat voisi ratkaista aivan maalaisjärjellä siinä ja heti. Yhtiön sivut ja palvelu eivät kohtaa toisiaan ja kirjoitinkin Pitkän kirjelmän ja perusteet sille, miksi olin niin tuohtunut kuin olin. Kun vielä kuuntelisivat asiakkaitaan, jotka kohta ovat entisiä asiakkaita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisikin loistavaa jos tälläisiä autokorjaamoita on enemmänkin :) Sain aikoinaan tuolta geneettisen firman kaupassa niin ylimielistä palvelua, että asiakkuus päättyi siihen. Nyt jouduin pakosta firman asiakkaaksi kun kakkosasuntoni taloyhtiö valitsi tuon firman taloyhtiölaajakaistan. Palvelu ei ole muutamassa vuodessa yhtään parantunut. Asiakaspalvelun kriteereiksi on määritelty kaksi asiaa: puhelimeen vastataan ja ollaan ystävälliä. Se ei ihan riitä jos pitäisi saada myös asia hoidettua.

      Poista
  6. Sulla on siellä ihan luxuskorjaamo. Nuo puhelinoperaattorit ovatkin jo oma lukunsa.. Mukavaa Pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Vaikka monet palvelut kaikkoavat täältä maaseudulta niin jäljelle jääneet ovat ihan luksusta :)

      Poista
  7. Ihan mahtavaa palvelua :). Auton korjauksessa se on kyllä enemmänkin kuin tervetullutta, kun lasku kuitenkin on usein hieman kismittävä ;).

    Nyt on ihan pakko kommentoida jutun ohi myös sitä, että näissä kuvissasi on ihan maaginen värimaailma - todella kauniit kuvat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Autokorjaaja luetteli puhelimessa myös jokaisen osan hinnan, jotta tiedän missä mennään. Lasku on maksettava, mutta mieluummin sen maksaa hyvän palvelun jälkeen kuin vaikka neutraalista autohoidosta :) Kiitos kuvakommentista! Keikkuvan kevään värimaailma on ollut melko väritön, mutta kaunis omalla tavallaan.

      Poista
  8. Hienoa palvelua. Iloista pääsiäistä:)

    VastaaPoista
  9. Mahtava autokorjaamo sulla, todella asiakaslähtöistä palvelua. Hyvää pääsiäistä teille ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitämme! Palvelu oli erittäin asiakaslähtöistä, huolenpitoa siitä ettei toinen joudu kärsimään missään vaiheessa epämukavuutta.

      Poista
  10. Hyvästä palvelusta saa hyvän mielen ja huonosta huonon. Toisiin puljuihin on pakko palata, vaikka olisi edellisellä kerralla sieltä huonolla mielellä lähtenyt, valitettavasti. Mutta niissä missä voin, valitsen jaloillani. Palaan sinne missä osataan kohdata kunnioittavasti asiakas ja jätän menemättä sinne missä ei osata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan niin. Saatuaan hyvää palvelua ja hyvän mielen, haluaa palata ja pysyä asiakkaana. Tein töitä majoitus- ja ravintolapalveluille vuosia sitten ja heidän suurin huolensa oli henkilökunnan asenteen muokkaaminen ystävälliseksi ja palveluhenkiseksi, koska se on tärkein kilpailutekijä alalla kuin alalla.

      Poista
  11. Aivan upeat, toivoa herättävät kuvat postauksessasi!

    Tuo autokorjaamolta saamasi palvelu ei vaikuta asiakaspalvelulta vaan ihmissuhteiden hoidolta. Postin kaltaisten laitosten ei tarvitse pohtia ihmisiä vaan viivan alle jäävää tulosta, jolloin palvelu on, mitä sattuu. Toivottavasti isommat ja varsinkin julkisen puolen yksiköt eivät kaikki mene samaan vaan pysytään niissä tärkeimmissä - ihmisissä.

    Ihanaa pääsiäistä!

    Sini K.
    kasvihormoni.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Sini! Korjaamon toiminta on tosiaan enemmän kuin asiakaspalvelua, se on lähimmäisestä välittämistä ja tuntuu siksi erityisen hyvältä. Toivon tosiaankin, että julkisille palveluille annetaan mahdollisuus maalaisjärjen käyttöön ja välittämiseen. Luulen, että sillä olisi kaikkialla vaikutusta myös siihen, mitä näkyy viivan alla.

      Poista
  12. Vastaukset
    1. Kiitos, pääsinen nautitaan hiljaisissa merkeissä.

      Poista
  13. Ihana palvelu autokorjaamolla. Kyllä se on niin, että ystävällisyys ja palvelu vaikuttaa; juuri siksi minä haluan mennä aina naapurikunnan autokorjaamolle, vaikka lähempänäkin olisi korjaamoja (jotka osaavat taidokkaasti rahastaa ilman palvelua ja ystävällisyyttä). - emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sieltä ostetaan, mistä ystävällistä palvelua saadaan :) Luovuin edellisestä autostani koska silloin merkin oma korjaamo toimi niin takkuisesti ja epäystävällisesti. Meni koko automerkki boikottiin.

      Poista
  14. Ihan niin mahtavaa, että noita superkorjaamoja vielä riittää. Meillä on myös yksi tässä lähellä ja ilomielin käytämme heidän palveluitaan. Posti, hmmm...olen todella miettinyt siirtymistä ärräpaketteihin. Minulle on käynyt luvattoman monta kertaa kehnosti pakettien suhteen: saapumattomia saapumisilmoituksia, viivästymisiä ja kaikenlaista muuta sähläystä. Ihanaa pääsiäisen aikaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Uskon, että superkorjaamot tulevat jatkamaan voimissaan. Kummallista, että Posti ei ole kiinnostunut kehittämään jakelupalveluitaan, vaikka nettiostaminen lisääntyy kaiken aikaa. Enemmän tuntuu innostavan nurmikon leikkuu ja muut oheistoiminnot. Itse en uskaltaisi ostaa siltä firmalta mitään ylimääräistä, voi mennä palvelu väärään osoitteeseen, unohtua tai osoittautua muuten puutteelliseksi :)

      Poista
  15. Kyllä se mieltä lämmittää kun saa hyvää ja asiallista palvelua.
    Posti, voi sentään! Ei enää ole ollenkaan luottamista miten me maalle saadaan päivän sanomalehti eli ei enää kannata tehdä viikoksikaan lehden kääntämistä kesäkodin osoitteeseen.
    No voi olla, että viime kerralla olikin postin jakajassa toivomisen varaa, mutta täällä Aamulehti korvasi jakamattomat kolme lehteä siirtämällä neljällä päivällä lehden laskutuskautta.
    Hyvää pääsiäisen aikaa sinulle ja toki myös Nerolle reipasta ulkoilu säätä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, me olemme ulkoilleet aurinkoisessa säässä. Minä siivosin kasvimaata ja Nero piti vahtia olkikatteella makoillen. Ikävintä on kun ei palveluihin enää voi luottaa ja asioiden oikaiseminen on tehty hurjan vaikeaksi. Minusta oli aika vitsikästä kun jakamattoman sunnuntaihesarin korvauksena sain neljä kappaletta samaa numeroa. Posti kuljetti ne laatikkooni jokaisen omassa kuoressaan :)

      Poista
  16. Tuollaisesta autokorjaamopalvelusta kannattaa jo antaa julkisestikin kiittävää palautetta. Ihmisiäheistä, joka taatusti kantaa hedelmää ja tuo asiakkaita toistekin.
    Minulla on taasen DNA:sta pelkästään hyviä kokemuksia. Hankin 2 vuotta sitten kännyyni Saunalahden liittymän 4G-yhteyden, kun sitä niin kovasti kaupattiin. Ei toiminut meidän kylällä, eikä toimi kuulemma vieläkään. Asiakaspalvelu Elisa/Saunalahdella oli kerrassaan luokatonta ja kehotettiin jopa odottamaan, sillä jossain tulevaisuudessa 4G-yhteyksiä kuulemma parannetaan. Paljonpa se lohduttaa, kun yhteyttä tarvitsee heti. Kyllästyin niin asiakaspalveluun kuin siihen, että maksoin täysin tyhjästä. Vaihdoin liittymää, jonka sain merkittävästi edellistä edullisemmin. Myyjä vielä soitti kahdesti jälkikäteen tarkastaakseen, että uusi liittymä toimii ja kysyäkseen, onko minulla jotain lisäkysymyksiä. Laajakaistamme on Elisan sopimuksella. Ärsyttää, kun ongelmien vastaantullessa he kehottavat ensisijaisesti ottamaan yhteyttä heidän kotisivujensa kautta. Mitenkähän se on mahdollista, jos netti ei toimi? Jos puhelinnumeron jostain löytää, jonottaminen kestää tuntitolkulla, se maksaa ja lopulta joku toteaa, ettei hän voi asialle mitään ja siirtää puhelun toiselle, jolloin jonottaminen jatkuu....
    No, posti on oma lukunsa. Tosin meillä on aivan ihana postinjakaja. Vanhempi nainen, joka saattaa tuoda paketitkin suoraan ovelle, kun ne kuitenkin hänen mukanaan ovat matkalla asiamiespostiin, josta muuten joutuisin ne noutamaan. Olen ihmetellyt, miksi posti ei panosta pakettipalveluun, kun yhä enemmän ostetaan netistä. Nettikaupatkin kyllä käyttävät yhä enemmän vaihtoehtoisia pakettitoimittajia. Pitää aina tarkkaan katsoa, haetaanko paketti asiamiespostista, pakettiautomaatista, lähikaupan Matkahuoltopisteestä tai peräti naapurikunnan Matkahuollosta. Pari kertaa olen ollut lappuineni ja tekstiviesteineni väärässä paikassa.
    Tulihan marmatettua. Onneksi on edelleen myös hyvää palvelua ja siitä annan mielelläni kiitosta niin suoraan kuin kehun yrittäjää yleisestikin.
    Hyvää pääsiäistä sinulle ja Nerolle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitämme! Minulla taitaa olla kaikista operaattoreista huonoja kokemuksia, mutta joistakin erittäin huonoja. Toimintamme on niin paljon netin ja puhelimen varassa, että niiden takkuaminen aiheuttaa paljon harmia. Huono palaute on saanut operaattorit parantamaan asiakaspalvelua, esimerkiksi jonotusajat eivät ole enää kohtuuttoman pitkiä. Mutta paljon parantamisen varaa on vieläkin. Meidän kylällä on asiamiesposti ja Matkahuoltoasiamies samassa pisteessä, se on kätevää. Liian usein tulee annettua palautetta toimimattomasta palvelusta, hyvää palvelua pitäisi kuitenkin muistaa erityisesti kiittää ja alleviivata.

      Poista
  17. Olen odotellut tärkeää kirjettä tulevaksi, toivottavasti posti ei ole jakanut sitä väärään paikkaan. Sillä jatkojakoa on tässä suoritettu väärän postin saatua itse jo aika monesti. En tiedä näkevätkö kaikki naapurit saman vaivan, vai heittävätkö vain roskiin. Toivottavasti auto tulee kuntoon. Omani oli tässä lopputalvesta 3 vkoa korjaamolla, josta kaksi ekaa paikassa, jossa sitä ei osattu korjata. Hyvää pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joskus minullekin tulee väärää postia, mutta laitan sen aina oikeaan osoitteeseen. Ymmärrän, että virheitä voi sattua joskus, mutta pitkään jatkuessa virhe voi aiheuttaa suuriakin ongelmia. Asuin kerran jonkin aikaa Tukholmassa ja ihmettelin kun postilaatikko portilla oli aina tyhjä vaikka postia oli odotettavissa. Lopulta käännyin postitoimiston puoleen ja pitkällisen tutkinnan jälkeen paljastui, että jakaja oli jättänyt postin kymmenen metrin päähän maahan, koska autolla ei päässyt portille. Siitä syntyi varsinainen soppa ja lopulta pyysin, että saan itse hakea postini postikonttorista.

      Poista
  18. Minulla on vähän vastaavanlaisia turhauttavia kokemuksia Hesarin asiakaspalvelun kanssa. Silloin aluksi kun olimme muuttaneet maalle, yritimme vielä saada lehteä tilattua tänne. Teoriassa se onnistuikin, mutta käytännössä lehdet olivat aina ties missä hukassa. Hesari lykkäsi vastuun postille, posti Hesarille. No, lopulta siirryimme sitten digilehteen ja lopetimme turhauttavan tappelun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkään rapistella paperilehteä, siksi päädyin tilaamaan sunnuntainumeron ja se on toimitettu hyvin perille paria erehdystä lukuunottamatta. Bonuksena saan myös kuukausiliitteen, joka on mielestäni erinomainen julkaisu. Digilehti ainakin tulee melko varmasti perille :)

      Poista
  19. Upea ja ihmisläheinen palvelu huoltamolla! DNA:n kanssa saa saikata milloin mistäkin, koettu on.

    Sulla on mukava blogi, täppäsin itseni lukijaksi. Löydän varmasti sitten takaisin tänne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että osuit tänne, tervetuloa seuraamaan Autuasta oloa! Usein tuntuu, että peruspalvelun saaminen on hankalaa, siksi on ihanaa välillä kokea tulleensa arvostetuksi asiakkaana.

      Poista
  20. Aivan mahtavaa palvelua tuolla autokorjaamolla! Tuosta korjaamosta pitäisi saada juttu johonkin lehteen :)
    DNA:n ja Postin touhu on puolestaan ollut aivan ala-arvoista. Suomessa on liian monta firmaa, joissa asiat hoidetaan ihan vasemmalla kädellä :(
    Tuo kissasi puolestaan on aivan ihana!
    Oikein hyvää pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Julkinen tunnustus olisi ihan paikallaan loistavasta palvelusta :) Nero on komea ja niin energisoivaa seuraa, että jaksaa taistella huononkin palvelun kanssa.

      Poista
  21. Hyvä kun sait menopelin kuntoon, eikä ehtinyt sattua mitään. Ihanaa herrasmies palvelua<3 Samoja kokemuksia DNA:lta, ei toimi ei... Posti menee meilläkin nykyään mihin sattuu. Onneksi ilmeisesti suurimmaksi osaksi ihan naapurilaatikoihin niin viitsivät käydä pudottamassa oikeaan laatikkoon. Aurinkoista pääsiäsen jatkoa, nähdään taas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hyvä palvelu pelasti viikonloppuni, enkä yhtään harmittele vaikka jäin viideksi päiväksi ilman menopeliä. Keskityn puutarhahommiin :) Toivottavasti taas tavataan kevään riennoissa.

      Poista
  22. No, todellakin:asiakaspalvelua on kahdenlaista. Hyvää ja huonoa. Prinssikin näyttää mietteliäältä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Prinssi on tyytyväinen kun auto on kadonnut pihasta, pysyypä piika kotinurissa :)

      Poista
  23. Taitaa olla niin että pikkufirmoilla palvelu pelaa. Isoilla on liikaa kaikkea:/ Sen olen tähän ikään mennessä todennut että täytyy vähän ärähtää jos haluaa jotain tapahtuvan. Ikävää mutta totta.
    Aurinkoista pääsiäistä sinulle ja Nerolle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, aurinko on paistanut kiitettävästi. Pikkufirmoilla on varaa palveluun, isoilla ei. Palvelu on kuitenkin koko bisneksen ydin ja vaikuttaa suuresti siihen mitä viivan alla näkyy. Maine on arvokas isollekin firmalle. Kommunikoisin mieluiten ystävällisesti, mutta joissakin piireissä se ei johda tulokseen. On epämiellyttävää äristä puhelimessa henkilölle, joka on oikeastaan syytön ongelmaan ja firman tehottomuuteen hoitaa asioita.

      Poista
  24. Olipa todella asiakasystävällinen ja huomaavainen palvelu, kyllä moneen paikkaan tuollainen konsultaatio olisi paikallaan. Onneksi autosi vika ilmeni kotimatkalla hiljaisessa vauhdissa, ettei sattunut mitään pahaa.

    Minulla ei ole DNA:sta mitään kokemusta, olen Saunalahtelainen ja olen saanut asiallista palvelua ja ajallaan. Postille tulistuin myös...olen muutaman kerran maksanut (taimi)paketin kotiinkannon, no kukaan ei soittanut koska tulee ja en ollut kotona ja sain itse hakea pakettini 10 km päästä, harmitti. Meidän posteja ei jaella väärään paikkaan, mutta meille tulee jos vaikka kenen postia, palautan niitä sitten takaisin.

    Asiakaspalvelu on todellinen yrityksen käyntikortti, siihen monen firman tulisi panostaa enemmän kuin hulppeisiin toimistotiloihin.

    Kaunista Pääsiäisen aikaa Sinulle ja Nerolle! Voisi ilmat jo alkaa lämpiämään hissuksiin, pakkanen vain paukkuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, pääsiäinen taitaa mennä viileissä merkeissä. Juuri nyt lumihiutaleita hiljalleen..., mutta kyllä aurinkokin paistaa. Kevät on jo voiton puolella kuitenkin. Palvelulla on suuri merkitys ja jokainen suuri firma tutkii asiakastyytyväisyyttä, palvelun tehokkuuteen ei kuitenkaan aina haluta panostaa. Posti on vähentänyt henkilökuntaa ja sillä on varmasti vaikutusta jakelun toimivuuteen, ylikuormitetuille työntekijöille tulee helposti virheitä. Ahneuksissaan firma miettii kuumeisesti mistä vielä voisi nyhtää rahaa sen sijaan, että kehittäisi peruspalveluaan. Onneksi vielä kohtaa aitoa palveluakin.

      Poista
  25. Olipa tosiaankin hienoa asiakaspalvelua, lisää tuollaista toivoisin . Hyvää kevään jatkoa

    VastaaPoista
  26. Olen huomannut että pienet yritykset panostavat asiakaspalveluun. Sinun saamasi palvelu tosiaan kuulosti jo täydelliseltä.
    Mukavaa pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Meidän kylällä joka firmasta saa hyvää palvelua, se on ehkä pienen paikkakunnan etu. Autokorjaamon palvelu on huippuunsa kehitetty ja korostui vielä edukseen noiden isompien firmojen takkuilun jälkeen.

      Poista
  27. Jep, samanlaista kokemusta postista. Dnan kanssa minulla ei ole ollut mitään ongelmia (onneksi vielä), sen sijaan soneran kanssa olen saanut tapella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen minä Sonerankin kanssa tapellut, mutta sittemmin välimme ovat lämmenneet :)

      Poista

Kiitos kommentista