Kun olin saanut projektini valmiiksi lähdin oitis metsään rentoutumaan. Oli ihanaa liikkuaa syksyisessä metsässä ilman kiirettä. Ilmaistorilta poimin kanttarelleja, mustatorvisieniä ja puolukoita. Kuin ihmeen kaupalla löytyi vielä hyvä herkkutattikin ja pari ruskotattia. Ensimmäiset keltajalkaiset suppilovahverotkin olivat nousseet. Torvisienet ja kanttarellit menivät kuivuriin, paitsi pieni määrä kanttarelleja, joista tein herkullista kanttarellipastaa, Ohjeen löysin Nainen talossa blogista. On herkullista, tämä oli jo kolmas kerta kun valmistin tätä herkkua tänä syksynä. Tateista tein lämpimät tattileivät sipulin, valkosipulin, mustapippurin ja parmesaanin kanssa. Ajatella, että näitä gourmet-herkkuja jaetaan metsässä ihan ilmaiseksi. Lisäksi poimijoille annetaan hyvä mieli ja terve väsymys.
Kuivattuja sieniä menossa ruokakomeroon. Herkkutatteja tuossa on yli 15 litraa, lisäksi purkillinen mustatorvisieniä ja purkillinen kanttarelleja. Kanttarelleja en olisi kuivannut jos pakastimessa olisi yhtään tilaa. Komerossa on vielä vanhaakin varastoa, kuivatut sienethän säilyvät käyttökelpoisena vuosia. Investoin viime vuonna tehokkaaseen Orakas-hyötykasvikuivuriin, joka on hamsterille oiva apulainen. Jos mietin kuivatun herkkutatin markkinahintaa niin kuivuri on jo maksanut itsensä takaisin.
Lehtikaalia menossa kuivuriin. Näitä on poimittu monta kertaa ja vieläkin on kasvimaalla satoa. Kunnon kuivurissa on sekin hyvä puoli, että kerralla saa kuivattua paljon tavaraa.
36 minuuttia sitten








































